Yleistä

Pro Turun Seniorikerho on Ammattiliitto Pro Seniorit ry:n alainen, paikallinen toimija.

Ammattiliitto Pro Seniorit ry:llä ei ole  paikallistoimintaa, joten kerho huolehtii sen järjestämisestä. Kerhoja on tällä hetkellä 14 kpl ympäri Suomen.

Kerhon perusta on entisistä toimihenkilöjärjestöjen eläkeläisjaoksista peräisin.

Kerhon tavoitteet

Kerho pyrkii aktivoimaan jäsentensä ajankäyttöä ja lisäämään heidän hyvinvointiaan järjestemällä mm. kuukausitapaamisia, teatteri- ja vierailumatkoja sekä muuta virikkeellistä toimintaa.

Kerho ei osallistu mihinkään poliittiseen- tai uskonnolliseen toimintaan.

Henkinen ryhmä

Henkinen ryhmä on jäsenistöstämme koostuva vapaamuotoinen ryhmä, joka kokoontuu kerran kuukaudessa pohtimaan maailman menoa ja  suunnittelemaan tulevia tapahtumia. Myös uudet jäsenet ovat tervetulleita mukaan.

Ryhmällä ei ole mitään tekemistä hengellisyyden kanssa.

Kokoonnumme  joka kuukauden ensimäisenä torstaina klo 10:00. (Poislukien kesä-, heinä- ja elokuun.)

Digiopastusta

Kerholaiset voivat saada digiopastusta kerhotapaamisten yhteydessä tai erikseen sopien myös muina aikoina. Etätuki on myös mahdollista. Opastus on täysin ilmaista ja ehdottoman luottamuksellista.

Digiopastusta antavat EKL:n kouluttamat Verkosta virtaa vertaisopastajat

Markku Hukkanen 040 527 4482, email: markku.hukkanen4(at)gmail.com  ja

Edunvalvonta

Edunvalvonnastamme huolehtii yhdistyksemme Ammattiliitto Pro Seniorit ry

Kannatus- ja  jäsenmaksut

Kerholla ei ole varsinaista jäsenmaksua, mutta se kantaa kannatusmaksua, joka päätetään vuosittain ja on vuoden 2022 alusta alken 11 € / henkilö. Kannatusmaksun voi maksaa tilille: Nordea Kauppatori FI77 1590 3500 3773 69. Kannatusmaksusta ei lähetetä erillistä laskua, vaan odotetaan kerholaisten omatoimisuutta.

Tänä vuonna (2021) emme pyydä uutta kannatusmaksua, koska vuosi 2020 oli koronatilanteen vuoksi kerhossamme hiljaiseloa. Vuonna 2020 kannatusmaksunsa maksaneet henkilöt ovat siten  kannatusjäseniämme  myös vuonna 2021.

Mikäli joku haluaa uusia kannatusjäsenyytensä myös tänä vuonna, niin otamme sen kiitollisina vastaan.

Ammattiliitto Pro Seniorit ry perii jäseniltään erikseen jäsenmaksun, jonka suuruus kuluvana vuonna on 10 €. Jäsenmaksun suuruus päätetään vuosittain ja se peritään  sähköpostilaskulla.

Kannatusmaksu on henkilökohtainen ja se oikeuttaa  5 €:n alennukseen matka- ja retkimaksuista. Samoin Ammattiliitto Pro Seniorit ry:n jäsenmaksun maksaneet saavat 5 €:n alennuksen matka- ja retkilaskuistamme.

Tarkemmat tiedot tulevissa matkaesitteissä. Johtokunta voi päättää poikkeuksia edellä oleviin ohjeisiin.

Puheenjohtaja ja/tai sihteeri tarkistavat aina kannatusmaksun maksutilanteen retkien yhteydessä.  Pro Seniorien jäsenmaksun maksutilanne selviää jäsenkortista ja voidaan tarkistaa retkien aikana.